در واقع تابستان مهمترین فصل کنکور هست که کمترین توجه بهش میشه.

چرا مهمترین فصل؟

چون آغاز مسیر دشوار آماده سازی برای آزمون سراسریه و از طرفی در انتهای این فصل میشه با تقریب خوبی ظرفیت هر دانش آموز رو مشخص کرد. پس به شدت نحوه شروع میتونه تو نتیجه گیری شما تاثیر بذاره.

از اونجایی که خیلی از دروس سال دهم تدریسشون تو این فصل انجام میشه، پس عدم آماده سازی مناسب تو این مباحث باعث میشه شما تو مباحثی که در تمام سال تکرار میشود و کاربرد خواهد داشت مشکل داشته باشید و همین امر تو عملکرد و نتیجه شما تاثیر مهمی میذاره.

همچنین بعضی از مباحث سال دوازدهم در تابستان تدریس میشه و با توجه به اینکه دانش آموز ها نسبت به این مباحث هیچ شناختی ندارند. شروع نکردن به موقع و اصولی مطالعه، موجب میشود که خیلی از روز های این فصل رو درگیر جبران مطالعه نکردنتون باشید و این یعنی تو ابتدای مسیر عقب افتادن که خودش میتونه تو روحیه و انگیزه شما تاثیر بذاره.

راهکار مناسب چیه؟

اولین، اصلی ترین و شاید مهمترین راهکار اینه که تا میتونید شروع کردن رو برای خودتون آسون کنید. قرار نیست از روز اول ساعت، کیفیت و تمرکز مطالعه شما در حد یه دانش آموز رتبه برتر باشه ولی حداقل میشه تلاش کرد روز به روز اشتباهات و عادت های مطالعاتی و همچنین تست زنی نادرست رو اصلاح کنید. در واقع فقط کافیه شروع به مطالعه کنید، حتی شده روزی 2 ساعت. علاوه بر این باید تمام تلاشتون رو بکنید که از مباحث تدریس شده عقب نیوفتید.

هیچ دانش آموزی نمیتونه ادعا کنه که موقع تدریس، همه مباحث براش کامل جا افتاده. ولی فاکتور اصلی موفقیت در سال کنکور پیشروی با سرعت تدریس دبیر هاست. پس سعی نکنید که با صرف وقت زیاد برای یک مبحث، از بقیه مباحث غافل بشید چونکه شما آخر تابستان فرصت مناسبی پیدا میکنید که با کیفیت خوب این دروس رو دوره و رفع اشکال کنید. ما هم در دبیرستان بهشت تلاش میکنیم تا با برگزاری آزمون های تستی متعدد و هفتگی و همچنین آزمون ها و پرسش های دوره ای این آمادگی رو در شما ایجاد کنیم. آزمون هایی که خود اساتید شما طرح و تحلیل میکنند.