میشه گفت قریب به اتفاق دانش آموزانی که با این چالش مواجه میشن دچار ناامیدی و شوک ناشی از رتبه های نه چندان خوبشون شدن ولی 90% همین افراد بعد از انتخاب رشته هیچ تمایلی برای پشت کنکور موندن ندارندو علت این عدم تمایل اینه که بعد از مشخص شدن نتایج نهایی، از اون رشته و دانشگاهی که پذیرفته شدن احساس رضایت نسبی خواهند کرد.

عدم آگاهی داوطلبان نسبت به رشته ها و شرایط دانشگاه ها یکی از اصلی ترین مواردی هست که باعث میشه دانش آموزان فکر کنند که اگر رشته های پر متقاضی و دانشگاه های تراز اول قبول نشن دیگخ هییییییچ امیدی به آینده شغلی نخواهد بودولی باید بدونید که قبولی تو این رشته و دانشگاه های تاپ (Top) هیچ تضمینی برای داشتن یک شغل مناسب یا درآمد بالا نیست چون تا دلتون بخواد فارغ التحصیل از دانشگاه های سراسری داریم.

باید توجه داشت که اصلی ترین تفاوت یک دانشگاه خوب بای یک دانشگاه سطح پایین تر، شانس ادامه تحصیل شما در خارج از کشور و دریافت کمک هزینه تحصیلی هستش. پس فکر نکنید کیفیت تدریس ها در دانشگاه ها سراسری با دانشگاه غیر انتفاعی یا آزاد خیلی متفاوت هست. علاوه بر این شما این فرصت رو دارید تا با تلاش مجدد برای کنکور کارشناسی ارشد شانس خوبی برای قبولی تو این دانشگاه ها داشته باشید.

یک سال تحصیلی تلاش کردید، درس خوندید، استرس کشیدید شاید یکسری کم کاری هایی داشتید ولی برهه انتخاب رشته بی شک مهمترین و کلیدی ترین دوران در سال کنکور شماست.در انتخاب رشته معجزه ای رخ نمیده ولی مطمئنا با صرف وقت زیاد و مشورت با آدم های متخصص انتخاب رشته میتونید نتیجه ای که گرفتید رو از چیزی که هست بهترش کنید.

تنها کسانی نباید انتخاب رشته بکنند که مجاز به انتخاب رشته در هیچ یک از دانشگاه ها و دوره ها نشدند.

عدم انتخاب رشته شماهایی که مجاز شدید فقط به کسانی که رتبه هاشون از شما بدتر هست کمک میکنه تا جای شما رو در رشته ای که دوست دارید بگیرند.